torsdag 4 september 2014

Plastpåsar kan man ha till mycket...

Som sagt det som alltid är roligt när man reser så här är alla trevliga människor man möter. Det finns några andra oxå men dom försöker jag inte haka upp mig så mycket på......Bara lite irriterad blev jag idag på en sur gubbe...Nå, man lär sig hela tiden nya saker och ibland så får vi oxå lära ut lite knep för andra resenärer. Exempelvis om hur man renar vatten genom solning eller hur man kan spara på gasol... Men visste ni att om man fyller en plastpåse med vatten, ca två tre liter, och hänger upp den i dörröppningen så flyger inte flugorna in? Han som berättade det verkade trovärdig och hade i sin tur fått tipset av en man som testat detta flertalet gånger. Värt att prova kanske!?

Eller visste ni att man kan åka båt från Sverige till Grekland hela vägen enbart via kanaler?! Bara från Sverige till Tyskland måste du åka över havet... Jag trodde nog inte att det var så mycket vatten.... Paret vi träffat från göteborg hade gjort en kanalresa på det sättet!

Jag har oxå lärt mig att sikardorna bara lever en dag! (Kanske jag hört det innan men isåfall har jag glömt det). Kan det vara därför som de för detta hiskeliga liv för att hinna med så mycket på den dag de lever...

Inga kommentarer: