torsdag 7 augusti 2014

Finns inget som morgnar...

Ja, ni som känner mig lite mer vet att mornar inte är min starkaste sida. Sover gärna länge och mitt morgonhumör (säger David) är inte det bästa....

Men vilka morgnar vi har! Att vakna i lugn och ro...ingen klocka som säger att nu MÅSTE du upp. Här vaknar jag, öppnar bussdörren och den goa fina morgonluften kommer emot mig. Grannens tupp gal och någon annans svarar. Sikardorna börjar sjunga ( om det kan kallas sång). En herde går förbi strax intill med sina getter som äter av de gröna träden. Några duvor kuttrar lite längre bort och vi intar vår frukost under det stora trädet i vårt tillfälliga hem. Jag bara älskar alla dess ljud, ja även tuppen som gal hela tiden... det hör liksom till. Om det inte vore för sikardorna så kunde jag tro att jag var i Etiopen vid sjön dit vi brukar åka för att bada och koppla av.

Alla dessa ljud, känslor och allt gör mig lycklig och tacksam för allt jag har!

 

 

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja kära vän...
Jag skulle älska en cikada eller två bara jag slapp ljudet av fläkten på en viss arbetsplats...;)
Hoppas ni mumsar fetaost och allsköns god frukt. Min diet är numera vattenmelon och tjockmjölk från Skär.... får man göra reklam på denna sida???
Ha en härlig helg! //Birgitta Tf Kikko