torsdag 21 augusti 2014

Soptunnornas land

Soptunna efter soptunna ja kanske fyra på rad! Vägen är såååå smal och så kommer det en soptunna som inte alltid står bredvid vägen utan PÅ vägen så vi får väja för dem...Vi har sett från våra tidigare resor till Grekland att sophanteringen varit otroligt dålig och att det funnits skräp över allt. Då menar jag inte lite, en tomflaska eller så, utan det kunde vara hela berg av sopor efter vägen och i sluttningarna. Vi tycker trots allt att det överlag varit mycket bättre nu även om vi ser att det fortfarande finns mycket att förbättra. Det som är positivt är att vi nu ser soptunnor överallt efter vägarna och inte bara en utan flera tillsammans och det är inte långt emellan. Vi ser sett folk kastar sitt skräp i tunnorna men det som kanske brister i vissa områden är att det verkar vara långt mellan sophämtningarna. Det ser oxå ut som att det inte har sophämtning i hemmet för de kommer med sina sopor med bil och det är inte färdsopor, lag lovar. Vi kastar inte skräp annat än i tunnorna, för det har vi ju lärt oss att så ska man göra. Men ibland känns det lite märkligt, som i morse när jag skulle kasta vårt skräp. På väg till soptunnan ca 50 meter bort så måste jag gå på någon annans skräp och det krasar under skorna när jag går. Plocka upp det då kanske du tänker, hm bra ide'! Men det skulle betyda att jag nog inte hade kommit iväg idag från den platsen... Så för mig gäller att se till att jag gör som jag ser flera andra göra, kasta mitt eget skräp först. Men helt klart en förbättring sen tidigare år!

 

Så här kanske man ska använda alla tomma vattenflaskor istället? Konst i en trädgård vi åkte för idag!

 

Inga kommentarer: